چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 4 ذيحجه 1439 - 2018 آگوست 15 - ساعت 8:18
Delicious facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 232060
تاریخ انتشار : 20 شهریور 1395 11:24
تعداد مشاهدات : 6

امور تبلیغ مدارس علمیه خواهران استان تهران

امور تبلیغ مدارس علمیه خواهران

«الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه و یخشون احدا الا الله و کفی بالله حسیبا»)احزاب-39(

امام خمینی(رحمه الله علیه) : «مسئله تبلیغات یک امر مهمی است که می شود گفت در دنیا در رأس همه امور قرار گرفته است و می توان گفت که دنیا بردوش تبلیغات است ... ما می گوییم انقلابمان را می خواهیم صادر کنیم نمی خواهیم با شمشیر باشد بلکه می خواهیم با تبلیغ باشد.»

مقام معظم رهبری: «اصل مسئله تبلیغ  ناظر است به عمل، همراه با بصیرت و یقین. اگر چیزى تبلیغ شد، اما بدون بصیرت و بدون یقین (هر كدام از این ها كم باشد) یك پایه خراب است و مطلوب به دست نخواهد آمد.»

با توجه به اهمیت و ضرورت امر تبلیغ و بحث مدیریت اندیشه و رفتارها در حیطه دین که از مهمترین مأموریتهای حوزه های علمیه می باشد. با اتکا به ذات اقدس الهی واحد تبلیغ معاونت فرهنگی برنامه های علمی و آموزشی خود را در راستای تحقق اهداف کلی و بنیادی حوزه های علمیه خواهران در نظر گرفته شده است، که از جمله مهمترين آن مأموريت­ها، تبليغ معارف ديني، احكام الهي و ارزش هاي اخلاقي است و بر همين اساس خواهران طلبه در عرصه­هاي تبليغ حضوري فعال دارند.

بديهي است حمايت، هدايت و ساماندهي مبلغان، متناسب با نيازها و ظرفيت­ها موجب افزايش تأثيرگذاري فعاليت مبلغان و از آسيب­هاي موجود در اين عرصه مي­كاهد.زیرا ساماندهي امر تبليغ بويژه در عرصه جلسات بانوان امري ضروري و بايسته است و در اين ارتباط با عنايت به اختصاصات و ملاحظات خاص حوزه هاي علميه خواهران لازم است این امر محقق شوند.

ضرورت :

-        با توجه به شرایط کنونی جامعه و هجمه تبلیغاتی غرب و استفاده از ابرازهای پیشرفته تبلیغاتی در جهت نابودی ارزش های اسلامی و جذب جوانان احساس می شود که مبلغین دینی باید در جهت مبارزه با جنگ نرم رسانه ای غرب، در زمینه های ارتباطی توانمند شده و جامعه اسلامی را در مقابل هجمه دشمنان اسلام و ایران استوار و پایدار نگه دارند.

-        استفاده از تکنیک های ارتباط موثر موجب حل تعارضات و مشکلات شده و جامعه را به سوی ارزش های اسلامی رهنمون می سازد.

-        آسیب شناسی امر تبلیغ و بررسی علل عدم جذابیت مبلغین و انحرافات فکری پیش آمده حتی حوزه دین.

-        افزایش توانایی ذهنی و فکری مردم در تشخیص و تبیین انحرافات فکری که بعضا از سوی مبلغین کم سواد پیش می آید.

اهداف :

1.      ساماندهي فعاليت هاي تبليغي مدارس تحت پوشش

2.      شناسايي ظرفيت هاي موجود تبليغي استان و همچنين ظرفيت سازي جهت فعاليت تبلیغي خواهران مبلغه حوزوي و گزینش تعدادی از فارغ التحصیلان ممتاز در امر تبلیغ در سطح استان تهران

3.      روزآمد کردن و توانمند سازی و اصلاح الگوهای مهارت های امر تبلیغ و آشنا کردن مبلغان با شبهات و مسائل روز و پاسخگويي به نيازهاي فرهنگي- تبليغي در سطح جامعه بانوان استان

4.      رشد ظرفیت های تبلیغی حوزه های علمیه خواهران در فضای حقیقی و مجازی و نیاز سنجی افراد و گروه های مختلف جامعه

5.      شناسایی استعداد هریک از مبلغان و اعزام به مراکز مناسب با توانایی آنان

6.      بكارگيري كامل و صحيح توان تبليغي مدارس علميه تحت پوشش

7.      برنامه ریزی جهت ساماندهی موثر و بهینه مبلغات در مدارس جهت فعالیت در سطح شهرها و استان

8.      برنامه ریزی جهت کنترل و نظارت بر فعاليت هاي تبليغي مدارس و ارزيابي آن

9.      رصد و شناسايي کلیه مسائل و نيازهاي اعتقادی، فرهنگي، سیاسی، اجتماعی و تبليغي استان با اولويت نگاه جنسیتی  

10.  برگزاری دوره­هاي آموزشي علمی- مهارتی متناسب با نيازهاي تبليغي- فرهنگي استان

11.  برنامه ریزی برای آموزش تکنیک ها و روش های نوین و استفاده از آن در امر تبلیغ

12.  تشکیل کارگروه تبلیغ جهت انجام تحقیق و پژوهش های مورد نیاز و برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی توسط اساتید متخصص جهت افزایش مهارت ارتباطی در مدارس علمیه

13.   ایجاد زمینه ارتباط و تعامل با دیگر مراکز تبلیغی، سازمان ها و نهادهاي مرتبط جهت پیشرفت امر تبليغ

14.  اعزام مبلغات با توجه به نیازهای رصد شده و برنامه ریزی جهت کنترل و ارزیابی آنها به مراکز تبلیغی و نظارت بر فعالیت آنان

15.  همکاری با سازمان ها و نهادهاي مرتبط با امرتبليغ جهت ساماندهي امور خانم جلسه ای های غير حوزوي